Aller au contenu
Forums Tennis-Classim
Rico

raquette de connors

Recommended Posts

Le premier qui me trouve les infos complètes sur ce cadre (composition, poid, équilibre, taille tamis, SW) gagne mon estime :D

C'est à vous ! l2327195.jpg

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

Gilbert MONTAGNE joue au tennis :blink::blink::blink::blink: ?

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

Non!! Mais Polnaref oui!!! :w00t::w00t:

c' est pas sa veille raquette ???

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

And the winner is ...............

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

J'ai fouillé partout sur le Web, j'ai rien trouvé...excepté le fait qu'un gars à l'autre bout de la Terre se pose exactement la même question :w00t: !

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

:bravo::gourou:

mono3.gif

Prince Precision Mono

Brand New! Plastic still on handle. This legendary racquet was introduced by Prince in 1994. The Mono was used by Jimmy Connors for regular tour events at the end of his career and it is still his racquet of choice when he participates in Senior Legend Tennis Events.

It can be argued the Prince Mono was a racquet ahead of its time. The retro-cool mono shaft allows for greater manuverability and it is a terrific players racquet.

USRSA Racquet Specs:

Headsize: 97.6 in

Length: 27 in

Weight: 11.8 oz

Balance: 8 points head light

Flex: 62

Swingweight: 329

Pattern: 16 x 21

Composition: 100% Graphite

Cross Section: 20mm Straight Beam

Power Level 1991

MSRP (1994) $150.00

We have brand new Prince Precision Monos currently in stock and from time to time find gently used ones as well. Because this is still our owner's racquet of choice we seek them out and usually have a few on hand. Honestly we are not all that anxious to sell them, but know how terrific they play and how difficult they can be to find. We try to keep pricing so that it remains on par with the original price and the price of racquets today. Inflation from 1994 - 2005 has increased a little more than 30%. The inflation adjusted price for a new Mono today would be approximately $195.00. Our prices vary according to the amount we paid to bring the racquets in.

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

:bravo::gourou:

mono3.gif

Prince Precision Mono

Brand New! Plastic still on handle. This legendary racquet was introduced by Prince in 1994. The Mono was used by Jimmy Connors for regular tour events at the end of his career and it is still his racquet of choice when he participates in Senior Legend Tennis Events.

It can be argued the Prince Mono was a racquet ahead of its time. The retro-cool mono shaft allows for greater manuverability and it is a terrific players racquet.

USRSA Racquet Specs:

Headsize: 97.6 in

Length: 27 in

Weight: 11.8 oz

Balance: 8 points head light

Flex: 62

Swingweight: 329

Pattern: 16 x 21

Composition: 100% Graphite

Cross Section: 20mm Straight Beam

Power Level 1991

MSRP (1994) $150.00

We have brand new Prince Precision Monos currently in stock and from time to time find gently used ones as well. Because this is still our owner's racquet of choice we seek them out and usually have a few on hand. Honestly we are not all that anxious to sell them, but know how terrific they play and how difficult they can be to find. We try to keep pricing so that it remains on par with the original price and the price of racquets today. Inflation from 1994 - 2005 has increased a little more than 30%. The inflation adjusted price for a new Mono today would be approximately $195.00. Our prices vary according to the amount we paid to bring the racquets in.

A noter simplement que sur la 1ère photo, il y a un liseret blanc en haut du manche qu'on ne retrouve pas sur la fiche de la raquette ... ç aressemble mais ... pitêtre un Paintjob :D genre une prostaff déguisée :lol:

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

ou une bande de plombs :whistling:

Pitêtre aussi qu'il a une étiquette avec son nom dessus pour pas confondre, comme dans nos cagoules quand nous étions enfant :rolleyes: nostalgie nostalgie ...

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

C'est clair qu'elle est en avance cette Prince. Mais en avance sur quoi ? :w00t:

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

C'est clair qu'elle est en avance cette Prince. Mais en avance sur quoi ? :w00t:

T'y est fou Jace ou c'est 1 joke : ça fait belmle lurette qu'elle est plus en vente, de mémoire, je la voyais en magasin en 1994 ou 1995 !!!

@ mon avis la photo de Jimmy est pas toute récente ou il est sacrément nostalgique le Jimbo ...

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites
Invité nico70

En été 96, j'avais acheté la Prince Ripstick mono, dernière raquette utilisée par Connors. Elle envoyait bien par contre elle était beaucoup trop rigide et je faisais des tendinites à répétition. Elle est morte sur un court Tahitien à cause d'un gros coup de chaud de ma part. :(

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

T'y est fou Jace ou c'est 1 joke : ça fait belmle lurette qu'elle est plus en vente, de mémoire, je la voyais en magasin en 1994 ou 1995 !!!

@ mon avis la photo de Jimmy est pas toute récente ou il est sacrément nostalgique le Jimbo ...

T'inquiète, c'était juste pour noter l'anachronisme avec la pub :lol:

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

T'y est fou Jace ou c'est 1 joke : ça fait belmle lurette qu'elle est plus en vente, de mémoire, je la voyais en magasin en 1994 ou 1995 !!!

@ mon avis la photo de Jimmy est pas toute récente ou il est sacrément nostalgique le Jimbo ...

Et bien non :lol::lol:

Pendant les vacances d'été 2006 au Cap d'Agde, j'en ai vus une rangée a vendre!!!!! :lol::lol::lol:

Je me suis dis qu'est ce que c'est et j'ai u que c'était une Prince precision mono!!!! :lol::lol:

J'étais plié :lol:

je me souviens d'ailleurs qu'elle était pas donnée :whistling::whistling:

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

Et bien non :lol::lol:

Pendant les vacances d'été 2006 au Cap d'Agde, j'en ai vus une rangée a vendre!!!!! :lol::lol::lol:

Je me suis dis qu'est ce que c'est et j'ai u que c'était une Prince precision mono!!!! :lol::lol:

J'étais plié :lol:

je me souviens d'ailleurs qu'elle était pas donnée :whistling::whistling:

Au cap, cet été, des gros manches type mono : t'es sur que t'étais pas dans un sex-shop ?

Ton vendeur il avait juste 10 ans de retard ...

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

Au cap, cet été, des gros manches type mono : t'es sur que t'étais pas dans un sex-shop ?

Ton vendeur il avait juste 10 ans de retard ...

Euh je suis presque sur que c'était un se....euh un magasin de tennis :whistling::whistling::whistling:

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

C'est hype & vintage le Cap : strings fluos, bandanas... et Prince Mono sur la plage :lol:

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

@ mon avis la photo de Jimmy est pas toute récente ou il est sacrément nostalgique le Jimbo ...

La preuve que si

capt.xmel14001240602.australia_tennis_open_xmel140.jpg

capt.xmel14401240608.australia_tennis_open_xmel144.jpg

capt.emel14201240606.australia_tennis_open_emel142.jpg

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

:blink::blink::blink:

P***** je suis sur le cul là ... ma nouvelle remarque est donc : quel mirifique contrat il doit avoir le Jimbo !!! ou alors c'est The raquette.

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

Il doit sacrément aimer cette Mono parce qu'il a même pas pris la peine de mettre le logo Prince.

Encore qq conneries sur le site de Guts & Glory (qui vend des HPS 6.0 pour $235 !!!)

"Ode to the Mono"

May 2, 2005

Very little information is available online about the Prince Precision Mono (tu m'étonnes !), one of the coolest racquets ever produced. It is entirely possible this racquet was introduced years ahead of it's time. The tennis world just wasn't ready, and still isn't ready (tu m'étonnes !), for a radical retro paradigm shift back to the monoshaft design. Still, this is my racquet of choice and I am glad others are not using it (tu m'étonnes !) because it clearly gives me a mental and technological edge over my opponents (tu m'étonnes !). This piece is written to pay homage to a racquet that was introduced before the internet became the bastion of information it is today.

(j'arrête là les : (tu m'étonnes !) :lol:

Prince Precision Mono

Top 8 Reasons Why the Prince Precision Mono is the perfect racquet for me...

8. Classic cosmetics and rugged good looks remind me of self.

7. It's over a decade old, meaning it has the elements of maturity and experience over other racquets it faces across the net.

6. I love the reaction when I tell my opponents "it's a suped-up badminton racquet"...and then beat them!

5. Totally unique and unconventional, the same elements on which my game is so cleverly based.

4. The official Guts and Glory logo stencil looks extra groovy on a single shaft racquet.

3. Jimmy Connors uses a Prince Mono on the senior's tour...conclusive proof that tennis legends really do idolize me.

2. Precision is it's middle name, Harold is mine; the cool quotient is no coincidence.

1. Chicks dig it!

More Mono Facts

First introduced in 1994

Specs:

Headsize: 97.6 in

Length: 27 in

Weight: 11.8 oz

Balance: 8 points head light

Flex: 62

Swingweight: 329

Pattern: 16 x 21

Composition: 100% Graphite

Cross Section: 20mm Straight Beam

Power Level 1991

MSRP (1994) $150.00

My Setup

Favorite strings: Signum Pro Fiber High Tec EXP 1.30 (better than gut!)

Tension: 55.5 mains, 55.5 crosses

Gamma Vibration Dampener - Blue

Signum Pro Tour Overgrip

(NOTE: All the above items are available through Guts and Glory Tennis!)

Racquet Strengths

Lightning fast at net

Best volleying stick in the history of tennis

Hitting overheads: An absolute dream

Perfect balance of precision, control and power

Delicious specs for an all-court game

Monoshaft Design Features

Increases racquet manuverability 25% over open throat racquets

Multidirectional Flex - consistent flex in all directions for maximum touch and feel

Prince Precision Mono...Cool Under Pressure!

En tout cas ils sont doués pour l'humour décalé, bravo...

Modifié par jace112

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

mono3.gif

j'ai joué avec en 1995...

toute une époque..

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites
Invité
mono3.gif

j'ai joué avec en 1995...

toute une époque..

Et qu'est ce que ça donnait comparé à des cadres plus conventionnels ?

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites
Et qu'est ce que ça donnait comparé à des cadres plus conventionnels ?

a mon avis déjà tu fais 3 fois plus de bois ... :P

moins de puissance et moins de précision ...

mais bon c'est peut être pas ça ;)

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

Créer un compte ou se connecter pour commenter

Vous devez être membre afin de pouvoir déposer un commentaire

Créer un compte

Créez un compte sur notre communauté. C’est facile !

Créer un nouveau compte

Se connecter

Vous avez déjà un compte ? Connectez-vous ici.

Connectez-vous maintenant

×